مدرس فروش مدرس بازاریابی مدرس مذاکره

 

مدرس مدیریت استاد بازاریابی مدرس بازاریابی مدرس فروش مدرس برند مدرس مذاکره

مدرس آیین نگارش مکاتبات اداری استاد مدرس آیین نگارش مکاتبات اداری

آموزش آیین نگارش مکاتبات اداری تدریس آیین نگارش مکاتبات اداری

مدرس آیین نگارش مکاتبات اداری استاد مدرس آیین نگارش مکاتبات اداری

آموزش آیین نگارش مکاتبات اداری تدریس آیین نگارش مکاتبات اداری

مدرس آیین نگارش مکاتبات اداری استاد مدرس آیین نگارش مکاتبات اداری

آموزش آیین نگارش مکاتبات اداری تدریس آیین نگارش مکاتبات اداری
مدرس آیین نگارش مکاتبات اداری استاد مدرس آیین نگارش مکاتبات اداری
سخنران آیین نگارش مکاتبات اداری کلاس آیین نگارش مکاتبات اداری

استاد بهزاد حسین عباسی با 14 سال سابقه در عرصه کسب و کار و تدریس و آموزش دوره های مدیریت در سمینارها و کنفرانسهای مدیریت و مشاوره سازمانهای ایرانی هم اکنون با بررسی پایه ای شرکت ها و سازمانها راهکارهای مناسبی را برای برون رفت و یا ارتقاء ، گسترش و تصحیح وضعیت موجود ارائه نموده و این مورد را در قالب سمینار و دوره های آموزشی ارائه می نماید.

آموزشهای سازمانی یکی از روشهای شناسایی فرصتها و اقدام برای رفع تهدیدهاست.


بهزاد حسین عباسی
09121724677
09128724677

behzadabbasi.ir
behzadababsi.com

کلمات کلیدی

مدرس آیین نگارش مکاتبات اداری در واحدهای فروش

آموزش آیین نگارش مکاتبات اداری در واحدهای فروش

استاد آیین نگارش مکاتبات اداری

آموزشگاه آیین نگارش مکاتبات اداری در واحدهای فروش

مدرس تدریس نگارش مکاتبات اداری

استاد تدریس نگارش مکاتبات

مدرس نگارش مکاتبات اداری

استاد نگارش مکاتبات اداری

کلاس آیین نگارش و مکاتبات اداری

مدرس آیین نگارش و مکاتبات اداری

سخنران آیین نگارش و مکاتبات اداری

دوره آیین نگارش و مکاتبات اداری

تدریس آیین نگارش و مکاتبات اداری

استاد آیین نگارش و مکاتبات اداری

آموزش آیین نگارش و مکاتبات اداری

سخنران آیین نگارش مکاتبات اداری در واحدهای فروش

استاد آیین نگارش مکاتبات اداری در واحدهای فروش

تدریس آیین مکاتبات اداری در واحدهای فروش

آیین نگارش مکاتبات اداری در واحدهای فروش

آموزش آیین مکاتبات اداری در واحدهای فروش

مدرس نگارش آیین مکاتبات اداری

مدرس آیین مکاتبات اداری

استاد آیین مکاتبات اداری

مدرس آیین نگارش مکاتبات اداری

بایگانی

مدرس نگارش مکاتبات اداری استاد نگارش مکاتبات اداری

مدرس مدیریت موثر زمان در واحدهای فروش مدرس تکنیک های موثر تصمیم گیری در واحدهای بازرگانی | دوشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹ ب.ظ

سرلوحه : سرلوحه نامه که گاهی به غلط سربرگ نامیده می شود،‌ عموما" بخش بالایی نامه اداری است که در آن آرم الله ،‌عبارت جمهوری اسلامی ایران ،‌ نام وزارت خانه و موسسه یا سازمان ،‌بسمه تعالی ،‌شماره ،‌ تاریخ و پیوست نامه است . بر اساس استاندارد شماره 379 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران سرلوحه عبارت از آرم جمهوری اسلامی و نوشته های زیر آن است که در بالا و سمت راست کاغذ و تاریخ ،‌ شماره و پیوست که به ترتیب در بالای سمت چپ کاغذ قرار دارد.

مدرس آیین نگارش مکاتبات اداری

عناوین نامه : عنوان گیرنده نامه ‌،فرستنده نامه و موضوع نامه در این بخش قرار دارد. بر اساس مصوبه دفتر تشکیلات و روش های سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سال 1355 ،‌مقرر گردید خطاب نامه ها شامل به ،‌ از و موضوع باشد . اما پس از انقلاب اسلامی ،‌ به دلیل شباهت آن به مراتب نامه های نظامی و وجود حالت آمریت در آن ‌، این روش حذف گردید ،‌اما هنوز هم بسیاری از ادارات از این روش در خطاب نامه ها استفاده می نمایند.


متن نامه : متن نامه مهم ترین بخش نامه است ،‌شرح مطالبی که در ارتباط با موضوع نامه نوشته می شود و در حقیقت هدف نامه است . متن نامه شامل سه بخش مقدمه ،‌پیکره و نتیجه است که به طور نامرئی در هم تنیده شده ،‌ و به هم مربوط می شوند. مقدمه نامه عبارتست از عبارت سلام – اشاره به شماره و تاریخ نامه در پاسخ نامه ها – شماره و تاریخ نامه ی پیشین در نامه های پیرو ،‌ برای آشنا ساختن مخاطب با سابقه موضوع و استفاده از عبارت " باستحضار می رساند " برای مقامات بالاتر ،‌ " به آگاهی می رساند " برای مقامات هم سطح و " به اطلاع می رساند " برای مقامات زیر دست تر . در ادامه نیز موضوع نامه با استفاده از اختصار ،‌ شفافیت و ساده نویسی بیان شده در انتهای نامه که بخش نتیجه گیری است ،‌با بیان " خواهشمند است " در خصوص تقاضا از مقام بالادست ،‌ " مقتضی است " از مقام های هم ارز و"شایسته است " از مقام های پایین تر و بیان درخواست در ادامه و در نتیجه تشکر از مخاطب خود نامه را به پایان برد.


امضای نامه : رکن اساسی هر نامه امضای نامه است ،‌ چرا که بدون آن نامه سندیت ندارد و نمی تواند در جریان کار قرار گیرد. ضمنا" مسئولیت اصلی محتویات نامه بر عهده امضا کننده نامه است و به عنوان سندی است که وی مسئولیت های آن را بر عهده می گیرد. بخش امضا نیز شامل نام و نام خانوادگی نویسنده نامه و در سطر بعدی آن عنوان سازمانی وی است. در ادامه نیز شکل امضای نویسنده است که ترکیبی از نام و خطوط است.


گیرندگان رونوشت : برای اطلاع واحدهای سازمانی و اشخاصی که موضوع نامه به آنها مربوط می باشد و یا به نظر نویسنده بهتر است در جریان چنین مطلبی قرار گیرند،‌از رونوشت نامه استفاده می شود که پایین تر از امضای نامه و در سمت راست نامه ذکر می گردد.


استاد آیین مکاتبات اداری 

مدرس آیین مکاتبات اداری

مدرس فروش


مدرس بازاریابی 


مدرس crm


استاد بهزاد حسین عباسی 


09121724677

09128724677


behzadabbasi.ir

behzadabbasi.com

اندازه و ابعاد نامه 

     نامه های اداری بر اساس میزان محتوی نامه در دو قطع کوچک و بزرگ انتشار می یابند،‌ معمولا" نامه های تا پنج سطر محتوی در نامه های قطع کوچک (A5) و نامه های حاوی مطالبی بیشتر از پنج سطر در نامه هایی با سربرگ بزرگتر (A4) منتشر می گردند. موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران دو قطع A3 برای انتشار جدول ها ،‌نمودارها و صورت های مالی و A6 برای یادداشت اداری مصوب نموده است. آنچه در خصوص اندازه کاغذهای اداری قابل ذکر است تناسب بین طول کاغذهای کوچکتر با عرض کاغذهای بزرگتر ( طور کاغذ A5 = عرض کاغذA4 و بالعکس). ضمنا" استفاده از کاغذهای استاندارد به سه منظور : استاندارد واحد در مکاتبات اداری ،‌سهولت در بایگانی اسناد و جلوگیری از ضایعات کاغذ در هنگام برش صورت می گیرد.


  • مدرس مدیریت موثر زمان در واحدهای فروش مدرس تکنیک های موثر تصمیم گیری در واحدهای بازرگانی

استاد نگارش مکاتبات اداری

مدرس نگارش مکاتبات اداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی